Groeien met digitale marketing, hoe doe je dat?

Door jouw merk actief op de kaart te zetten, val je op tussen jouw concurrenten en bereik je sneller nieuwe klanten. Met een goede mix tussen online en offline kanalen, haal je de beste resultaten.

Het voordeel van digitale marketing is dat je heel precies jouw specifieke doelgroep kan bereiken en zo heel snel en direct kan communiceren met jouw prospecten en klanten. Met digitale marketing geef je een stevige boost aan jouw resultaten. Je hoeft ons niet op ons woord te geloven, onze cases spreken voor zich.

Een doordachte marketingstrategie

Met een doordachte marketingstrategie werken we samen een actieplan uit op basis van je doelgroepen en doelstellingen. Hiermee kunnen we meteen aan de slag om met je business een grote impact te maken op de markt.

We helpen je om de juiste aanpak te bepalen en koppelen hier de juiste digitale kanalen aan zodat je het maximale kan halen uit al je acties. We gebruiken de beste tools om de prestaties van je acties kort op te volgen zodat we snel en actief kunnen bijsturen naar meer en betere resultaten.

Welke digitale marketingpijlers zijn belangrijk?

Social media marketing

De sociale media zijn niet meer weg te denken in een moderne marketingstrategie. De kans is dan ook groot dat (een deel van) jouw doelgroep zich regelmatig op de sociale media begeven.

Vanuit een doeltreffende social media marketingstrategie en je merkidentiteit, brengen we op een creatieve manier het verhaal dat jij met jouw bedrijf wilt vertellen naar jouw prospects of klanten. Zo verzorgen we voor jouw bedrijf een consistente en opvallende aanwezigheid van jouw merk, op het juiste kanaal, gericht op de juiste doelgroep.

SEO om hoger te scoren in Google

Google speelt een belangrijke rol in het beslissingsproces van je klanten wanneer zij online op zoek gaan naar een oplossing. Met SEO, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd, verhogen we de vindbaarheid van jouw bedrijf op het internet.

Google gebruikt ongeveer 210 parameters om de rangschikking van je website te bepalen in de zoekresultaten. Om de beste resultaten te behalen, focussen we bij SEO op enkele belangrijke domeinen:

  • Zoekwoorden: samen met jou doen we onderzoek naar de meest interessante zoekwoorden die door jouw gewenste doelgroep gebruikt wordt.
  • Copywriting: op basis van de behoeften van jouw doelgroep, schrijven we klantgerichte teksten om de bezoekers van jouw website te overtuigen.
  • Technische SEO: samen met onze webdevelopers leggen we de juiste technische accenten zodat onze SEO optimalisaties nog betere resultaten kunnen bereiken.
  • Optimalisaties: we volgen je plaats in de zoekresultaten nauw op en verbeteren voortdurend de inhoudelijke, technische en externe factoren die hier impact op hebben.

Adverteren in Google met SEA

Met Google Ads bereiken we jouw doelgroep op een efficiënte manier door zeer gericht te adverteren. Niet alleen met advertenties bovenaan de zoekresultaten, maar ook met visuele banners en in applicaties zoals YouTube, Gmail of in mobiele apps.

Op deze manier kunnen we je klant of prospect op basis van de fase van zijn beslissingsproces op de juiste manier benaderen. Als Google Partner hebben we de expertise in huis om kwalitatief verkeer naar je website te leiden met het oog op een efficiënte besteding van het budget.

Schrijven van wervende teksten en copywriting

Creatieve teksten hebben een grote invloed op de persoonlijkheid en identiteit van je bedrijf en laten je toe om je doelgroep te informeren, inspireren en overtuigen van je meerwaarde.

Onze copywriters schrijven heldere, vlotte en moderne teksten en dit in begrijpbare mensentaal die je doelgroep direct aanspreekt. Je kan bij ons terecht voor alle soorten copy: het schrijven van blogberichten, teksten voor sociale media of webteksten. Uiteraard steeds met SEO in gedachte zodat de teksten meteen optimaal scoren in de zoekmachines.

E-mailmarketing

De e-mail blijft één van de meest effectieve marketingkanalen. Met een verleidelijke onderwerpregel, een sterk verhaal en duidelijke call-to actions, scoren onze campagnes keer op keer. E-mailmarketing is een goede manier om bestaande klantenrelaties te verdiepen.

Enkele aandachtspunten voor e-mailmarketing zijn:

  • Mobiel: optimaliseer jouw mails ook voor de mobiele lezer.
  • Segmenteer: structureer je doelgroepen in de juiste segmenten.
  • Inhoud: zorg voor kwalitatieve content die je segment aanspreekt.

Wil je graag een maandelijkse nieuwsbrief uitsturen? Of toch liever een gerichte marketingactie doen? Wij nemen graag de volledige opzet voor onze rekening.

Hoe kunnen we je helpen met jouw digitale marketing?

Wil je eens sparren met een marketing expert? We geven je graag het juiste marketingadvies, en liefst met een heerlijk versgemalen koffietje erbij.

Style element darkblue