De aanpak voor de ontwikkeling van het HR-platform werd uitgevoerd in vijf fases: analyse, design, ontwikkeling, testing en oplevering. One On One werd nauw betrokken bij elke fase van het traject, zodat zij voldoende inspraak hadden en het platform écht op maat van hun verwachtingen kon worden ontwikkeld.
De eerste fase van het project startte met een uitgebreide analyse, waarbij we de scope en de prioriteiten volgens de wensen van One On One bepaalden.
Tijdens de designfase werd, aan de hand van de verwachtingen en de resultaten uit de analyse, bepaald welke structuur het platform zou krijgen. Eerst kregen de wireframes vorm om zo de beste user experience of UX te bepalen, waarna deze ingekleurd werd met een mooi design dat naadloos aansluit bij de huisstijl van One On One.
De omzetting van het design naar een gebruiksvriendelijke webapplicatie werd uitgevoerd op basis van uitgeschreven user stories. Dankzij de analyse- en designfase kreeg Mediasoft een goed beeld van de doelstellingen en verwachtingen. Zo werd een platform op maat ontwikkeld met alle functionaliteiten die One On One nodig had voor een efficiënte werking.
Natuurlijk werd het platform niet opgeleverd alvorens alle functionaliteiten te testen. Tijdens de testfase werd ervoor gezorgd dat het platform compatibel is met de populairste browsers en mobielvriendelijk is op elk apparaat.
Voor de lancering werden de laatste configuraties afgesteld en de laatste optimalisaties doorgevoerd. Bovendien werd alle nodige documentatie uitgewerkt zodat One On One een goede start kon maken met de nieuwe applicatie.