Instagram Stories voor bedrijven
Instagram Stories, enkel weggelegd voor influencers? Zeker niet! Ook voor jouw bedrijf biedt deze functie heel wat mogelijkheden. Hoe je ermee aan de slag gaat, ontdek je in dit blogartikel.
Instagram Stories is niet langer enkel voor influencers weggelegd. Ook voor merken biedt de functie heel wat mogelijkheden. Maar hoe verwerk je Instagram Stories in je overkoepelende social media strategie? En wat zijn de do’s en don'ts? Ontdek het allemaal in dit blogartikel.
Op de Stories deel je één of meerdere foto’s of video’s die 24 uur beschikbaar zijn. Wie deze kan bekijken, bepaal je zelf. De standaard instelling is dat de gedeelde stories voor al je bezoekers toegankelijk is. Je kan er echter ook voor kiezen enkele mensen uit te sluiten, of enkel je beste vrienden te selecteren.
Het gebruik van Instagram Stories is een mooie aanvulling op de timeline posts. Je kan hiermee je volgers meer voeling laten krijgen met je merk, als je het juist aanpakt natuurlijk. We overlopen even de contenttypes die ideaal zijn om te delen op dit kanaal!
Je gedeelde foto’s of video’s kunnen met enkele bijkomende functies gepimpt worden.
Zoals je kan zien, biedt Instagram Stories ook vanuit marketingperspectief ontzettend veel mogelijkheden. Elke functie kan zijn nut bewijzen. Over het algemeen kunnen we concluderen dat het inzetten van dit kanaal vooral je volgers meer voeling laat geven met je merk.
Altijd al willen weten waar we ons allemaal mee bezig houden doorheen het jaar? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en krijg al ons nieuws, vers van de pers.