7 doeltreffende tips voor Google Business Profile

2 min.

Google Business Profile biedt een grote meerwaarde voor de vindbaarheid van jouw bedrijf en is bovendien gratis. Hier volgen 7 doeltreffende tips om met Google Business Profile het onderste uit de kan te halen.

Hier zijn onze 7 concrete tips

1. Vermeld je zoekwoord in je bedrijfsnaam

Door in Google Business Profile je zoekwoord toe te voegen aan je bedrijfsnaam, zal je beter gevonden worden als iemand naar jouw producten of diensten op zoek is. Is jouw bedrijfsnaam bijvoorbeeld "Het Bureeltje", neem dan "Kantoorbenodigdheden Het Bureeltje" als bedrijfsnaam.

 

2. Kortingen of acties vermelden

Als je bepaalde kortingen of acties hebt lopen, voeg deze dan zeker toe aan je bedrijfsprofiel in Google Business Profile. Je bedrijfsvermelding zal zo extra opvallen. Om kortingen of acties toe te voegen ga je naar Posts, waar je kiest voor Aanbieding toevoegen.

 

3. Openingstijden invullen

Vul je openingstijden aan en zorg ervoor dat ze bij speciale sluitingsdagen up-to-date zijn. Deze gegevens kan je toevoegen en aanpassen bij Informatie.

 

4. Stel je bedrijfsactiviteiten in

Bij informatie kan je je bedrijfsactiviteit toevoegen als categorie. Je kan ook meerdere categorieën kiezen als dit nodig is om je bedrijfsactiviteiten te omschrijven. Door deze categorieën aan te vullen, kunnen klanten jouw bedrijf gemakkelijker terugvinden als ze jaar je producten of services zoeken. 

 

5. Zet evenementen in de kijker

Laat je klanten via Google Business Profile weten dat je een evenement organiseert, zoals bijvoorbeeld een workshop of een opendeurdag. Je gaat hiervoor naar Posts en kiest daar voor Evenementen.

 

6. Meten is weten

Verrijk de link naar je website met utm-code. Met dit stukje code kan je in Google Analytics meten hoeveel bezoekers op de link terechtkomen via een bepaald kanaal, in dit geval dus via Google Business Profile. In Google Analytics kan je dan ook zien wat de gemiddelde sessieduur is, of de bezoekers converteren en nog veel meer.

 

7. Beantwoord elke review

Last but not least: volg reviews op en beantwoord elke review persoonlijk, zowel negatieve als positieve reviews. Zo toon je dat klachten behandeld worden en dat je goede reviews apprecieert.

Ziezo, als je jouw vermelding voorziet van je up-to-date adresgegevens en bovenstaande tips toepast, staat jouw Google Business Profile helemaal op punt. 

Sara Lenaerts

Verhoog je merkbekendheid en zorg ervoor dat klanten je altijd kunnen vinden dankzij effectieve digitale marketingtechnieken.

Sara Lenaerts
Digital marketeer

Hulp nodig bij de set-up van jouw digitale marketingkanalen?