Google Mijn Bedrijf

1. Vermeld je zoekwoord in je bedrijfsnaam

Door in Google Mijn Bedrijf je zoekwoord toe te voegen aan je bedrijfsnaam, zal je beter gevonden worden als iemand naar jouw producten of diensten op zoek is. Is jouw bedrijfsnaam bijvoorbeeld "Het Bureeltje", neem dan "Kantoorbenodigdheden Het Bureeltje" als bedrijfsnaam.

2. Kortingen of acties vermelden

Als je bepaalde kortingen of acties hebt lopen, voeg deze dan zeker toe aan je bedrijfsprofiel in Google Mijn Bedrijf. Je bedrijfsvermelding zal zo extra opvallen. Om kortingen of acties toe te voegen ga je naar Posts, waar je kiest voor Aanbieding toevoegen.

3. Openingstijden invullen

Vul je openingstijden aan en zorg ervoor dat ze bij speciale sluitingsdagen up-to-date zijn. Deze gegevens kan je toevoegen en aanpassen bij Informatie.

4. Stel je bedrijfsactiviteiten in

Bij informatie kan je je bedrijfsactiviteit toevoegen als categorie. Je kan ook meerdere categorieën kiezen als dit nodig is om je bedrijfsactiviteiten te omschrijven. Door deze categorieën aan te vullen, kunnen klanten jouw bedrijf gemakkelijker terugvinden als ze jaar je producten of services zoeken. 

Google Mijn Bedrijf beheren

5. Zet evenementen in de kijker

Laat je klanten via Google Mijn Bedrijf weten dat je een evenement organiseert, zoals bijvoorbeeld een workshop of een opendeurdag. Je gaat hiervoor naar Posts en kiest daar voor Evenementen.

Google Mijn Bedrijf evenement toevoegen

6. Meten is weten

Verrijk de link naar je website met utm-code. Met dit stukje code kan je in Google Analytics meten hoeveel bezoekers op de link terechtkomen via een bepaald kanaal, in dit geval dus via Google Mijn Bedrijf. In Google Analytics kan je dan ook zien wat de gemiddelde sessieduur is, of de bezoekers converteren en nog veel meer.

7. Beantwoord elke review

Last but not least: volg reviews op en beantwoord elke review persoonlijk, zowel negatieve als positieve reviews. Zo toon je dat klachten behandeld worden en dat je goede reviews apprecieert.

Ziezo, als je jouw Google Mijn Bedrijfsvermelding voorziet van je up-to-date adresgegevens en bovenstaande tips toepast, staat jouw Google Mijn Bedrijfsvermelding helemaal op punt. Succes!

Ondersteuning nodig van een deskundig marketingteam?

Style elements blue

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Altijd al willen weten waar we ons allemaal mee bezig houden doorheen het jaar? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en krijg al ons nieuws, vers van de pers.

Style elements blue