1. Je website brengt minder op dan verwacht

Je website zorgt niet alleen voor online zichtbaarheid, het is ook dé manier om nieuwe klanten te werven. Websitebezoekers tonen interesse in je bedrijf of aanbod en het is belangrijk om kort op de bal te spelen eens ze je website gevonden hebben. Een goede website is daarom actiegericht. Dat wilt zeggen dat je website zo opgebouwd is dat bezoekers aangezet worden om actie te ondernemen. Denk maar aan het achterlaten van hun gegevens, een offerteaanvraag doen, zich inschrijven voor de nieuwsbrief of een bestelling plaatsen. Al deze acties kan je meten. Zo kom je te weten welk traject bezoekers afleggen alvorens ze een aankoop doen en kan je daarop inspelen. Is je website minder renderend dan verwacht? Dan moet je waarschijnlijk aan de slag met punt twee en drie van dit blogartikel.

2. Je weet niet wat je website opbrengt

'Meten is weten' zeggen ze wel eens, en dat is niet anders voor je website. Heb je geen idee welke pagina's het hoogste uitstappercentage hebben, hoeveel terugkerende bezoekers er zijn en welke pagina's het best converteren? Een gemiste kans! Het is enorm waardevol om je bezoekersstatistieken te meten en regelmatig te analyseren. Zo kan je achterhalen hoe goed je website rendeert en hoe je je website kan verbeteren om meer leads te genereren.

3. Je website is niet optimaal ingericht

Zoals hierboven gezegd, zet een goede website bezoekers aan tot actie. Hiervoor moeten de content en structuur gemakkelijk en vlot aanpasbaar zijn. Enkel zo kan je de pijnpunten die de bezoekersstatistieken aan het licht brengen, meteen aanpakken. Een optimaal ingerichte website voldoet aan de volgende voorwaarden:

  • Jij of de websitebeheerder kan gemakkelijk en snel nieuwe content toevoegen.
  • De website bevat verschillende landingspagina's die bezoekers aanzetten tot ​​​​​​actie.
  • Bezoekers kunnen gemakkelijk navigeren en de info terugvinden die ze zoeken.

Een goed ingerichte website is dé basis voor een succesvolle online marketingstrategie. Neem je website onder handen als hij niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet.

4. De voorbije maanden is er niets meer aan je website veranderd

Het is essentieel om je website regelmatig te voorzien van nieuwe content. Niet alleen vinden je websitebezoekers het fijn om op de hoogte te blijven over nieuws en ontwikkelingen, ook Google houdt van updates. Door regelmatig aanpassingen door te voeren en blogartikels te posten, zal je website hoger verschijnen in de zoekresultaten en dus beter vindbaar zijn.

5. Je website is langzaam

Zowel je bezoekers als Google hechten belang aan de snelheid van je website. Bezoekers zullen afhaken als ze meer dan 3 seconden moeten wachten totdat de pagina volledig geladen is. Daarenboven scoren snelle websites beter bij de ranking in Google. Heb je dus tijd om tot 3 Mississippi te tellen als je naar je website surft? Dan heb je er alle baat bij om daar zo snel mogelijk verandering in te brengen.

Niet meer hot & cool?

Scoort jouw website slecht op één of meer van deze punten? Dan is Mediasoft de partner die je zoekt! Neem vrijblijvend contact met ons op zodat we je website eens kunnen bespreken bij een hot koffie.